Iedereen is helaas wel eens ziek. Wat moet je doen om je ziek te melden? En wat als je weer beter bent? Hier lees je de regels rondom ziek en beter melden.
Ben je ziek?
Ben je ziek en kun je niet werken? Zorg dat je je uiterlijk vóór 10.00 uur telefonisch ziek meldt. Dit doe je bij jouw contactpersoon van AB Werkt maar ook bij de opdrachtgever waar je werkt. Let er op dat je het telefonisch doet en niet via SMS of Whatsapp.
Wij sturen je ziekmelding door aan de arbodienst. We geven dan ook je telefoonnummer en adres aan ze door. Een casemanager van de arbodienst neemt vervolgens contact met je op. Zorg dus dat je telefonisch bereikbaar bent op het nummer dat bij ons bekend is.
De casemanager overlegt met je over je ziekte en maakt vervolgafspraken met je. Zorg dat je die afspraken ook opvolgt. Het kan anders gevolgen hebben voor je ziekte uitkering.
Heb je met de casemanager een datum afgesproken dat je weer aan de slag kunt? Laat hem of haar weten als je sneller dan gedacht weer hersteld bent. Lukt het niet om te gaan werken op de afgesproken dag, bel dan de casemanager voor 10.00 uur.
Heb je een uitzendovereenkomst in Fase A met uitzendbeding en je wordt ziek, dan stopt de uitzendovereenkomst automatisch. AB Werkt is vanaf je eerste ziektedag niet meer je werkgever.
Ben je weer beter?
Ben je hersteld en kun je aan het werk, geef dat dan vóór 10:00 uur door aan je contactpersoon van AB Werkt. Laat het ook weten aan de contactpersoon bij de opdrachtgever. Afhankelijk van de afspraken die jullie hebben gemaakt bel je ook de casemanager van de arbodienst.