‘AB Werkt zorgt voor een toekomstbestendig bestaan’

artikel

Om klanten, leden en medewerkers in de toekomst nóg beter te kunnen bedienen, startte AB Werkt in 2018 met een strategietraject onder de naam AB Werkt Next Level. Sindsdien is het bezig om hier invulling aan te geven en zo gezamenlijk een antwoord te hebben op ontwikkelingen de komende jaren. Marketing manager Christianne Kraan-Mooren vertelt hier meer over.

Waarom is de nieuwe strategie nodig?

‘We willen onze klanten, leden en medewerkers natuurlijk optimaal bedienen. En op dit moment gaat dat ook goed. Maar de wereld verandert snel, mede door de opkomst van digitalisering. Ook de arbeidsmarkt is volop in beweging. Op dat soort ontwikkelingen moeten we als organisatie inspelen. Bijvoorbeeld door na te denken hoe onze dienstverlening er in de toekomst uit moet zien. En wat dit betekent voor de vaardigheden van ons personeel. Of hoe we de klanten en medewerkers van morgen bereiken. Met ons innovatieve strategietraject ‘AB Werkt Next Level’ proberen we deze vragen samen met klanten, leden en medewerkers te beantwoorden.’

Waar zijn jullie nu mee bezig?

‘Eerder hebben we al de contouren van de nieuwe strategie geschetst. We hebben bijvoorbeeld drie pijlers benoemd. Dat zijn de AB Werkt Community, AB Werkt Groei en AB Werkt Thuis. Nu zijn we de strategie via korte deeltrajecten aan het uitwerken. Zo zijn we bijvoorbeeld gestart met een oriëntatie hoe je het beste een community kunt opbouwen. Hoe werkt dat precies? En welke vorm past het beste bij AB Werkt? Op basis van deze oriëntatie maken we binnenkort keuzes op dit gebied. Ook kijken we goed naar onze positionering. Past deze nog, of moeten we die aanscherpen? We nemen verder de klant- en medewerkersreis onder de loep. Oftewel: wat gebeurt er vanaf het eerste moment dat iemand contact heeft met AB Werkt? En we onderzoeken wat onze visie op digitalisering betekent voor de automatisering en IT van onze organisatie.’

Welke rol spelen klanten en medewerkers in deze ontwikkeling?

‘We zitten nu nog echt in de eerste ontwerpfase, waarvoor we af en toe een beroep doen op de denkkracht van onze interne medewerkers, leden en klanten. Afhankelijk van de thema’s doen we een oproep wie er willen meedenken. Verder houden we leden, klanten en medewerkers natuurlijk op de hoogte over de voortgang. Bijvoorbeeld via onze nieuwsbrieven en magazines, maar wellicht ook op andere manieren. Een speciale werkgroep denkt daar momenteel over na.’

Wat kan iemand doen met vragen of ideeën?

‘Medewerkers kunnen daarvoor terecht bij hun leidinggevende. Leden en klanten kunnen altijd met vragen en ideeën terecht bij hun accountmanager. Maar we gaan hen beslist nog uitnodigen om verder mee te denken. Net als bij de verrijkingssessies aan het begin van de strategieontwikkeling. Ik hoop dat mensen daarvoor openstaan, want de denkkracht van leden, klanten en medewerkers helpt ons echt vooruit!’

 

Ontvang de nieuwsbrief

Met vacatures én informatie over werk en solliciteren

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden