DM Allroundservice: in de wieg gelegd voor calamiteiten- en spoedservice

ervaringsverhaal

“Voor calamiteiten- en spoedservice moet je echt in de wieg gelegd zijn.”

Flexibel en allround. Vooral dat moet je zijn om bij DM Allround Service in Best te kunnen werken. “Want op maandag weet je meestal niet, wat de rest van de week je gaat brengen”, vertelt eigenaar Danny Meesters. Stormschade, afgebroken sleutel, klemmende deur. DM Allround Service lost het snel en vakkundig op met een team van 9 alleskunners, waarvan de meeste in dienst zijn via AB Werkt.

Danny startte zijn bedrijf 16 jaar geleden. Toen was het nog een bouwbedrijf, gespecialiseerd in verbouwingen en renovaties bij particulieren. Zo’n 6 jaar geleden, ten tijde van de crisis, gooide hij het roer om. Danny: “De bouw lag plat. Particulieren gingen niet meer verbouwen. Toen hebben we de switch gemaakt naar de calamiteiten- en spoedservice, ook omdat een aantal bestaande opdrachtgevers ons die kans bood. We hebben ons bedrijf er nu volledig op ingericht en kunnen elk moment van de dag ad hoc reageren op storingen.”

McDonald’s

DM Allround Service biedt onderhoudsservice aan bedrijven, Verenigingen van Eigenaren (VvE’s) van appartementencomplexen en horeca. Snel schakelen bij storingen of onderhoudsproblemen kan het team van Danny als geen ander. Maar ook het uitvoeren van periodiek onderhoud behoort tot de mogelijkheden. Danny: “Bedrijven schakelen ons vaak in als huismeester. We lopen dan van tijd tot tijd een controle- en inspectieronde door een gebouw en voeren waar nodig direct onderhoud uit.”

Een mooie naam die op de klantenlijst van DM Allround Service staat, is McDonald’s Nederland. Danny: “Daar hebben we bijvoorbeeld in de periode tussen kerst en nieuwjaar de spoed- en calamiteitenservice voor verzorgd. Gebeurt er bij een McDonald’s filiaal dan iets onverwachts, dan komen wij in actie.”

Handige Harry’s

Naast de storingsdienst en onderhoudsservice zit achter de naam DM Allround Service ook een slotenmakerservice en, sinds een halfjaar, een lekdetectieservice. ‘Allround’ dekt dan ook echt de lading. Danny: “Omdat onze dienstverlening zo breed is, moet je ook medewerkers hebben die allround inzetbaar zijn. Mensen van het type ‘Handige Harry’ die goed zelfstandig kunnen werken. En kunnen omgaan met de onvoorspelbaarheid van dit werk. Want je moet hier echt voor in de wieg gelegd zijn.”

Flexibiliteit AB Werkt E-Flex

Danny heeft een team van 8 mensen om zich heen die via AB Werkt E-Flexvast voor hem werken. Het verloop is klein. Sommigen werken al 10 jaar voor DM Allround Service. Danny: “Ik zie ze ook niet als flexibele inhuurkrachten. We zijn één grote, hechte familie die voor elkaar door het vuur gaat. Deze mensen staan 24 uur per dag met hart en ziel klaar voor mijn bedrijf.”

Door deze instructie kan Danny met zijn bedrijf veel flexibeler zijn. Danny: “Bovendien heb ik minder administratieve rompslomp. En mijn medewerkers hebben altijd een vast aanspreekpunt binnen AB Werkt, waar ze met al hun vragen terecht kunnen. Voor mij is dit gewoon de perfecte oplossing.”

Ontvang de nieuwsbrief

Met vacatures én informatie over werk en solliciteren