Wat kan een accountmanager betekenen voor medewerkers van AB Werkt? Deze vraag stellen we aan Annelies Dieleman, sinds eind 2020 accountmanager bij AB Werkt. ‘Ik wil zorgen dat medewerkers goed op hun plek zitten.’
Annelies Dieleman groeide op in het tuinbouwbedrijf van haar ouders in Middelburg, waar ze nog steeds in de weekenden de handen uit de mouwen steekt. Een jaar geleden rondde ze de studie Commerciële Economie af en ging ze aan de slag bij AB Werkt. ‘Hier vind ik de ideale mix tussen mijn agrarische én commerciële achtergrond’, zegt ze zelf.
Goed voelen
Als accountmanager zorgt Annelies voor de begeleiding van en het contact met de verschillende medewerkers. ‘Ik bespreek met medewerkers wat ze nodig hebben om zich goed te voelen in hun functie. Zoals extra opleiding en scholing. Daarnaast beantwoord ik allerlei vragen. Bijvoorbeeld over salarisbetaling, maar ook of iemand meer uren kan werken of andere taken kan uitvoeren. Zoekt iemand een andere baan, dan kan diegene dat bij mij aangeven. Als coöperatie heeft AB Werkt veel contacten in zowel de agrarische sector als met bedrijven in de food, het groen of de logistiek. Daar spreken we regelmatig opdrachtgevers die op zoek zijn naar medewerkers. Wellicht kunnen we zo zorgen voor een goede match.’
Lekker afwisselend
Annelies wil zoveel mogelijk medewerkers van AB Werkt in haar werkgebied leren kennen. ‘Ik zit nu meer dan twee jaar bij AB Werkt. En vlak nadat ik begon kwam corona. Toch probeer ik één voor één medewerkers bij opdrachtgevers te bezoeken en een vertrouwd aanspreekpunt worden voor onze uitzendkrachten. Dat contact met al die verschillende mensen maakt deze functie zo uitdagend. Gelukkig lijkt de pandemie nu zo goed als ten einde, en zijn er weer meer mogelijkheden. Geen dag is hetzelfde en dat maakt het lekker afwisselend. Het is ontzettend leuk om samen met gemotiveerde medewerkers jaarrond het werk bij klanten voor elkaar te krijgen.’
Altijd aankloppen
‘Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk en dat gun ik onze medewerkers ook’, zegt Annelies. ‘Dus als er iets speelt waardoor iemand niet goed op z’n plek zit, kan diegene altijd bij mij aankloppen. Dan bekijken we samen wat we kunnen organiseren om dat te verbeteren.’