Nieuw: helpdesk voor internationale medewerkers

artikel

AB Werkt heeft een speciale meertalige helpdesk voor internationale werknemers. Heeft iemand een vraag over de planning van het werk of vervoer? Is er een probleem in de huisvesting? Of klopt er iets niet met het salaris? Dan kan een internationale medewerker hiermee vanaf nu terecht bij de helpdesk.  

Wat is de helpdesk?

De helpdesk is het eerste aanspreekpunt voor internationale medewerkers. Er werken mensen die vloeiend Pools, Roemeens en Engels spreken. Elke vraag die binnenkomt wordt geregistreerd. Zo kunnen we zien welke actie er ondernomen is en leren we vooraf knelpunten herkennen zodat we die straks sneller kunnen oplossen.

Waarvoor kan de medewerker terecht bij de helpdesk?

Voor elke vraag die niet beantwoord wordt op de persoonlijke medewerkersportal bij ‘veelgestelde vragen’ kan de internationale medewerker terecht bij de helpdesk. Denk aan vragen die te maken hebben met werken, wonen en vervoer. Ook als de medewerker ziek is, meldt deze dat bij de helpdesk. De helpdesk zet dan de ziekmelding in gang en vertelt wat er van iemand verwacht wordt, zodat een eventuele ziekte-uitkering niet in gevaar komt.

De vraag is gemeld, en dan?

Sommige vragen kan de helpdesk direct beantwoorden. In andere gevallen wordt onderzocht wie binnen de organisatie het beste en het snelste kan helpen. De helpdeskmedewerkers weten waar de vraag of het knelpunt thuishoort en zorgen voor een snelle en juiste afhandeling. Dat kan via een Hospitality-medewerker zijn, iemand van Personeelsbeheer of bijvoorbeeld Facilitaire Zaken. Het kan ook zijn dat de Helpdesk contact opneemt met de werkgever voor een terugkoppeling of hulpvraag. De medewerker krijgt gemiddeld binnen 2 werkdagen antwoord.

Bereikbaarheid helpdesk

De helpdesk is bereikbaar:
* via het mailadres helpdesk@ab-werkt.nl
* en telefonisch op 085 – 049 32 05 op de volgende tijden:

  • Elke werkdag van 5.00 tot 20.00 uur.
  • Op zaterdag van 5.00 tot 8.00 uur.

Een keuzemenu zorgt ervoor dat iemand direct doorverbonden wordt met de medewerker die de juiste taal spreekt. Dat kan zijn in het Engels, Pools of Roemeens.

Communicatie

De medewerkers zijn op diverse manier geïnformeerd over het bestaan van de Helpdesk. Begin mei is dit via een sms verzonden. Afgelopen week is er een mailing uit gegaan naar alle actieve internationale werknemers. Daarnaast zorgt AB Werkt voor flyers en posters op de huisvestinglocaties en grotere klantlocaties.

Ontvang de nieuwsbrief

Met vacatures én informatie over werk en solliciteren