Klanten waarderen dienstverlening AB Werkt

nieuws

Begin 2021 voerde onafhankelijk onderzoeksbureau Flycatcher in opdracht van AB Werkt een tevredenheidsonderzoek uit onder onze klanten. In een online vragenlijst werd gevraagd naar de mening over en ervaring met AB Werkt. In totaal vulden 183 (4%) klanten het onderzoek in. De resultaten zijn belangrijk voor ons, omdat wij hiermee inzicht krijgen in wat we goed doen en wat beter kan. Zo kunnen we onze dienstverlening aan jou verder verbeteren.

De belangrijkste conclusies:

  • Klanten geven de dienstverlening van AB Werkt gemiddeld een 7,3;
  • De algehele tevredenheid is daarmee net zo hoog als in 2019;
  • Het contact met zowel de accountmanager als de vestiging/afdeling wordt goed beoordeeld;
  • Aandachtspunt voor het verbeteren van de tevredenheid is het ‘commercieel beleid’.

Een ruime meerderheid van de klanten (82%) geeft aan dat AB Werkt aan de verwachtingen heeft voldaan. De werknemers van AB Werkt worden bij uitzenden en detacheren beoordeeld met een 7,4. Voor bedrijfsverzorgers ligt dit cijfer zelfs nog iets hoger: 7,9.

Goed contact

Klanten hadden het vaakst contact met een accountmanager van AB Werkt (94%). Dat contact wordt goed beoordeeld, met een 7,9. Ook het contact met vestigingen en afdelingen van AB Werkt worden positief ervaren. De contractuele afhandeling scoort een 7,5 en wordt belangrijk gevonden als het gaat om de algemene tevredenheid.

Informatievoorziening

Deelnemers aan het onderzoek zijn ook positief over de digitale nieuwsbrieven van AB Werkt: 49% van alle respondenten leest deze regelmatig. De digitale nieuwsbrieven worden vanaf de zomer van 2020 verstuurd als vervanger van de papieren magazines. Twee keer per maand ontvangen medewerkers, klanten en prospects van AB Werkt een nieuwsbrief in hun mailbox. Leden ontvangen deze eens per drie weken.

De concurrentiepositie van AB Werkt wordt gezien als gelijkwaardig met vergelijkbare dienstverleners. Het imago en contact met accountmanagers worden beter beoordeeld dan die van concurrenten. Het thema commercieel beleid wordt gemiddeld beoordeeld met een 6,3. We zien dat er nog meer behoefte is aan informatie rondom scholing en HR-zaken.

Een speciale werkgroep gaat de komende maanden aan de slag met de verbeterpunten. We danken alle klanten die het onderzoek hebben ingevuld.

 

Ontvang de nieuwsbrief

Met vacatures én informatie over werk en solliciteren

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden