Aangepaste aanlevertijden uren i.v.m. feestdagen

artikel

De feestdagen in het voorjaar zijn weer in aantocht. Voor Goede Vrijdag en Hemelvaartsdag gelden andere aanlevertijden. Voor de rest van de feestdagen zijn er geen consequenties. Daarover informeren we je in dit bericht.

AB Werkt Service

  • Ben je medewerker (AB Werkt Service)? Klik dan hier

    Onderstaand een handig overzicht waarbij per week vermeld staat wanneer je de uren bij ons moet aanleveren en wanneer je salaris uitbetaald wordt. Je gewerkte uren vul je in je persoonlijke portal in. Houd er rekening mee dat deze vóór de genoemde tijden ingeleverd en goedgekeurd dienen te zijn door je opdrachtgever.

    Het kan zijn dat het bedrijf waar je werkt de gewerkte uren zelf aan ons doorgeeft. In dat geval hoef jij verder niets te doen behalve eventueel je vakantie-uren doorgeven via de portal.

    Goede vrijdag (2 april)

    Normaal krijg je op vrijdag je salaris uitbetaald. Op vrijdag 2 april – Goede Vrijdag – verwerken de banken echter geen betalingen. Daarom wijzigt onze planning voor de verloning en betalen we het loon al op donderdag 1 april uit. Om dit mogelijk te maken, dienen de gewerkte uren van week 12 uiterlijk maandag 29 maart vóór 17.00 uur ingeleverd te zijn in de digitale portal. Ontvangen we de uren na dit moment, dan kunnen we op zijn vroegst pas op vrijdag 9 april uitbetalen.

    Hemelvaartsdag (13 mei)

    Op donderdag 13 mei – Hemelvaartsdag – zijn wij gesloten. Daardoor wijzigt ook onze planning van de verloning in deze week. Om ervoor te kunnen zorgen dat het loon zoals gebruikelijk op vrijdag 14 mei wordt uitbetaald, dienen de gewerkte uren van week 18 uiterlijk maandag 10 mei vóór 17.00 uur ingeleverd te zijn in de digitale portal. Alle uren die wij na die tijd ontvangen, worden op zijn vroegst op vrijdag 21 mei uitbetaald.

  • Ben je opdrachtgever (AB Werkt Service)? Klik dan hier

    Onderstaand een overzicht wanneer de uren ingeleverd of goedgekeurd moeten worden en wanneer het salaris aan de medewerker uitbetaald wordt. De gewerkte uren ontvangen we graag digitaal via de portal. Als de medewerker zelf zijn uren invoert op de portal dien je deze op tijd goed te keuren. Zijn de uren door de medewerker wel op tijd ingeleverd maar niet op tijd goedgekeurd, dan verloopt dit zoals gebruikelijk automatisch. Heb je met ons afgesproken dat je de uren via een CSV bestand aanlevert, dan is dat ook goed.

    De medewerkers hebben dit bericht ook ontvangen.

    Goede Vrijdag (vrijdag 2 april)

    Onze medewerkers krijgen normaal op vrijdag hun salaris uitbetaald. Op Goede Vrijdag 2 april verwerken de banken echter geen betalingen. Daarom wijzigt onze planning voor de verloning en betalen we het loon al op donderdag 1 april uit. Om dit mogelijk te maken, dienen de gewerkte uren van week 12 uiterlijk dinsdag 30 maart vóór 17.00 uur ingeleverd en geaccordeerd te zijn in de digitale portal. Ontvangen we de uren na dit moment, dan kunnen we op zijn vroegst pas op vrijdag 9 april uitbetalen.

    Hemelvaartsdag (13 mei)

    Op donderdag 13 mei – Hemelvaartsdag – is AB Werkt gesloten. Daardoor wijzigt ook onze planning van de verloning in deze week. Om ervoor te kunnen zorgen dat het loon zoals gebruikelijk op vrijdag 14 mei wordt uitbetaald, dienen de gewerkte uren van week 18 uiterlijk dinsdag 11 mei vóór 17.00 uur ingeleverd en geaccordeerd te zijn in de digitale portal. Alle uren die wij na die tijd ontvangen, worden op zijn vroegst op vrijdag 21 mei uitbetaald.

    Heb je nog vragen naar aanleiding van bovenstaande, neem dan contact op met je accountmanager.

E-Flex / Payroll

  • Ben je opdrachtgever bij (AB Werkt E-Flex / Payroll)? Klik dan hier

    Voor jou geldt alleen een aanpassing i.v.m. Hemelvaartsdag. Op die dag (13 mei) zijn wij gesloten. Daardoor wijzigt ook onze planning van de verloning in deze week. De gewerkte uren van week 18 dienen uiterlijk woensdag 12 mei vóór 12.00 uur ingeleverd en geaccordeerd te zijn via de portal. De medewerker ontvangt het salaris dan eenmalig op vrijdag in plaats van donderdag. Ontvangen we de uren na bovenstaand moment, dan kunnen we op zijn vroegst pas op donderdag 20 mei uitbetalen.

    Wij sturen de medewerkers ook een mail met de aangepaste planning.

Wil je weten hoe het zit met loon(door)betaling op een feestdag? Hier leggen we je het uit!

Blijf op de hoogte van de leukste banen in jouw buurt!